Maria Johnsen » Kunstig Intelligens » Hvordan Google AdWords og Facebook PPC har blitt påvirket av Kunstig Intelligens

Hvordan Google AdWords og Facebook PPC har blitt påvirket av Kunstig Intelligens

De siste tiåret har ikke kunstig intelligens hatt stor innvirkning på betalt annonsering, spesielt med Google AdWords og Facebook PPC. Denne formen for fremgang i teknologien har gjort det mulig for komprimering av informasjon, slik at informasjonen blir lettere tilgjengelig for markedsførere ved å hjelpe dem med å finne det riktige publikum.

Hva er AI I betalt annonsering?

AI er fremgangen av forskningsteknologi som samler sammen mange forskjellige faktorer basert på brukerens internettvaner. Det er med andre ord en samling av informasjon om den potensielle kundens personlige vaner, slik at betalt annonsering bedre kan rettes mot rett publikum. Det er etiske implikasjoner av AI, så mange føler at det blir krysset en grense når det gjelder det å samle inn personlig informasjon. Det er imidlertid ingen tvil om at det har bidratt til å forbedre målrettingen av betalt annonseringsinnsats.

AI gjør mer som bryter ned demografien, det tar hvert søk du gjør og hver side du besøker, og gjør det om til informasjon om dine personlige vaner på internett. Ved ikke bare å håndtere dine handlinger, vurderer den også dine sårbarheter, noe som betyr at betalt annonsering på steder som Google AdWords og Facebook PPC blir sterkere i sin effekt.

I løpet av de siste årene har AI hatt stor innvirkning på innsamlingen, tolkningen og distribusjonen av informasjon som er gitt til å markedsførere. Slik kan kjøpe reklame på de riktige stedene. AI sin fremgang har gått litt i rykk og napp, men blir nå mer raffinert i sine fremskritt.

Den primære effekten av AI på betalt annonsering har vært informasjon om den potensielle kunden. I løpet av de siste årene har effekten av den betalte annonseringen vokst betydelig fordi AI har vært bedre i stand til å målrette potensielle kunder i langt større grad enn tidligere. Dette er ikke å si at betalt annonsering har erstattet organisk SEO i form av markedsføringsstrategi, men det er ingen tvil om at det har gitt en positiv innvirkning som gjør Google AdWords og Facebook PPC mer effektive når det gjelder å nå ønsket kundebase.

Dette er ikke å si at AI har hatt et perfekt løp. Tross alt er det bare så godt som de dataene det samler inn. AI kan ikke fortelle forskjellen i mange tilfeller mellom partisk og objektiv informasjon. Dette betyr at det kan bli lurt av inneboende forstyrrelser som siktes ut av mennesker som behandler dataene selv. Dette er imidlertid et problem som blir mindre og mindre nå som fremskritt i AI har gjort det lettere å se forspill i informasjonen.

Fremtiden for AI i betalt annonsering er begrenset bare av de etiske hensynene til de som bruker den. Dette skyldes at noen av dataene er naturlig personlige, og mye av det kan eller kan ikke gjelde for brukerens kjøpevaner.

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

Arkiv

Maria Johnsen | SEO | IT i landbruk | Multilingual Digital Marketing | Roses and Chocolates | The Freelancing | seo ekspert | Maria Johnsen | SEO Norway

hits