Maria Johnsen » markedsføring » Snapchat et feil Valg for digitale markedsførere

Snapchat et feil Valg for digitale markedsførere

Hvorfor snapchat er et feil valg innen markedsføring for digitale markedsførere? Snapchat er en app som brukes for selvutfoldelse og kommunikasjon med venner og ikke til reklame. Det ble populær i 2014 og har bare vokst siden. Den store hensikten med dette programmet er å få sine brukere til dele bilder og video med hverandre.Men Snapchat skiller seg fra andre sosiale medier i form av tilgjengeligheten av hver melding. Det er en kort frist før en melding slettes fra snapchat sin database. Meldinger blir vanligvis lagt til historien og deretter fjernet fra snapchat sin server. Du sitter kun igjen med minnene fra meldingene du fikk.




 

Er snapchat en god app for digitale markedsførere?


Snapchat har nå godt over 100 millioner aktive brukere, og over 700 millioner bilder og videoer blir sendt hver dag. Det kan være en gullgruve for digitale markedsførere, eller? Vel det er ingen tvil om snapchat har et stort publikum, hovedsakelig tenåringer i alderen mellom 13 til 22 år som kan være bra for ethvert marked. Men når det kommer til reklame, er det visse ting som skal vurderes.
 

Ad display: Dette er totalt forskjellig fra det vi ser på andre sosiale medier. Vanligvis viser snapchat deres annonse i de siste oppdateringene av programmet, og dette er på samme sted hvor andre offentlige innlegg vises. Dette betyr at brukere vil enten se annonsen eller ignorere den. Denne strategien er blitt brukt til å berolige brukerne som misliker reklame i andre sosiale medieplattformer.
 

Annonser som forsvinner: Dette er en stor ulempe ved snapchat. Annonser forsvinner vanligvis enten etter at de har blitt sett eller innen 24 timer. Dette betyr at du som annonsør på snapchat må gjenta annonsen din om og om igjen. Selv om ikke mye har blitt avslørt om kostnadene for å annonsere på snapchat, kan det være lurt å revurdere om denne type annonsering er den rette for deg.
 

Annonsene er ikke målrettet: snapchat har offisielt annonsert at deres annonser ikke skal være målrettede. Det er visse bedrifter som krever å rette annonsene mot de riktige og nødvendige kundene.

Publikum: ideen om ikke å ha et mål med annonsen, betyr at du skyter ut i løse lufta. Du ønsker å ha en solid virksomhet bygget på et fundament av stein. Men av hvilken betydning vil det være hvis du har den beste bedriften og produktet i verden, men du når ikke ut til den riktige målgruppen?


Du bør alltid tilrettelegge annonsene dine for et målrettet publikum. Ifølge en forskning i 2016, 87% av brukerne kjøper ikke noe de ser på snapchat. 64% av brukerne følger ikke kjendiser på snapchat. Det gjør at dette programmet er uegnet for å nå ut til potensielle kunder.
Vi har testet snapchat for noen måneder, og vi tror ikke dette programmet er brukbart hvis du ser etter kunder for ditt produkt eller branding.



Bør du bruke snapchat for din bedrift?


Vi gjorde noen eksperimenter for noen måneder siden, og kom til konklusjonen at dette ikke er en riktig kanal for markedsførere og bedrifter som ønsker å lande salg og generere potensielle kunder. Hvis målgruppen for dine kunder er mellom 13 - 20 år gammel, kan du bruke denne metoden. Men har du ressurser til å legge ut på snapchat og svare alle? jeg tviler sterkt på at det lønner seg å annonsere på snapchat. 99% av bedriftene har fokus på å annonsere på steder som Twitter, Facebook, Google Plus, Instagram, Pinterest etc. så hvis du har ressurser og energi til å prøve snapchat, bare bruk den. 


Har du fortsatt ønsker å bruke snapchat for merkevarebygging? I markedsføring må du gjøre merkevaren særegent og sentral i sin kategori.

Sentrale merkevarer som Coca-Cola innen brus og McDonalds innen fast food, er de som er mest representative. De er de første som kommer til tankene dine når vi snakker om slike produkter, og de fungerer som referansepunkter for sammenligning. Karakteristiske merkevarer som Tesla innen biler og Carlsberg innen øl, skiller seg ut fra mengden og unngår direkte konkurranse siden de er populære sentrale merkevarer. Hvordan kan du måle muligheten for merkevarebygging, salg og markedsandeler på snapchat?

Vi er fokusert på at 99% av bedriftene rundt om i verden trenger utprøvde strategier for å øke merkevarebygging og salg. Stammen mellom salg og markedsføring faller i to hovedkategorier: økonomi og kultur.


Selskaper vet at effektiv markedsføring krever dyktige folk i segmentering, målretting og posisjonering. Snapchat mangler fasiliteter og det rette miljøet for bedrifter å måle deres merkevare og salg. Snapchat er et leketøy for tennåringer som kan leke med bilder, videoer og viser frem nakne bilder.

 

#snapchat #app #teknologi #markedsføring #søkemotoroptimalisering #seoforbedrift #trondheim #oslo #bergen #halden #stavanger #kristiansand #levanger

#reklame #brukavsnapchatforreklame #snapchatforreklame #annonsering #branding #sosialemedier #sosialmedia

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

Arkiv

Maria Johnsen | SEO | IT i landbruk | Multilingual Digital Marketing | Roses and Chocolates | The Freelancing | seo ekspert | Maria Johnsen | SEO Norway

hits