Maria Johnsen » bedrift » Forretningsstrategi og markedsføring i 2016

Forretningsstrategi og markedsføring i 2016

Nå som vi er i 2016, er det viktig å implementere strategier som fungerer for din virksomhet. I desember var det et maraton blant SEO selskaper på sosiale medier om hvem som gir en bedre innsikt om SEO trender i 2016. Noen av dem fikk til og med Googles John Muller til å gi en innsikt om SEO trender i år. Det var utrolig morsomt å lese hans klisjé svar som var: Det kommer til å være noen endringer i Google algoritme og mobilvennlige nettsteder osv. Han prøvde bare å gi et svar på et spørsmål.

A man is consulting a crystal ball to foretell the future of planet Earth. Earth image courtesy of NASA http://earthobservatory.nasa.gov/

Du kan prøve og forutse en trend og du bør være i stand til å finne ut hvordan du kan dra nytte av den. La meg gi deg et eksempel. Tilbake i 1940 ble den første generasjonen av mobiltelefoner tatt i bruk. Disse var veldig dyre på denne tiden. Da prisene ble redusert og det mobile operatørnettverket ble utvidet, økte også antallet mobilbrukere. Her kan du se en direkte sammenheng mellom antall brukere og innovasjon. Hver trend har en bred appell. Så når du snakker om en trend i forhold til teknologi eller andre nisjer, sørg for å forstå hvordan det fungerer og deretter komme opp med en unik og realistisk innblikk i virksomheten.



Kundeservice


Du må behandle hver kunde som om det er din beste kunde, og du vil da være bedre enn andre mindre bedriftseiere. Du må fokusere på hver minste detalj, hver kunde er viktig og hver telefon er betydningsfull. Et større selskap har mulighet til å miste kunder hvis de klager. De kan også godta at de mister en eller to kunder i uken, siden de vet at de allikevel kommer tilbake senere en gang.

La oss ta facebook som et eksempel.

Det er feil med facebook sitt system. Hvis en link går viral på facebook, vil facebook blokkere linken og si at på grunn av sikkerheten er ikke denne linken trygg. Facebook har to URL adresser slik at brukere kan sende inn sine problemer til facebook sin brukerstøtte. Disse linkene fungerer absolutt ikke. Man kan si at det ikke er en menneskelig brukerstøttesystem på facebook slik at folk kan få en løsning på sine facebookproblemer.

Når facebook sier de har løst problemet, så har de egentlig ikke gjort det. Deres brukerstøtte henviser til en ikke eksisterende link og markerer problemet som løst. Når brukeren legger ut spørsmålet på nytt, så vil  brukerstøtte flagge spørsmålet som duplisert innhold og siden vil bli stengt.





Produktet eller tjenesten du har må være unikt for å gjøre salg. Folk er оfte mer tiltrukket av en mindre unik virksomhet, men de er vant til ​​det større utvalget som store kjeder kan tilby dem. I markedsføring og annonsering, må man legge vekt på den originaliteten i din butikk som ikke de større kjedene har.



Finne lønnsomme kunder


Den største utfordringen for enhver bedrift og ikke bare mindre bedrifter, er å finne og beholde lønnsomme kunder. Du skal ikke bare finne noen kunder, men kunder som gir deg en fortjeneste. Dette er den største utfordringen for mindre bedrifter.



Økonomien

Små bedrifter sine største utfordringer i dag er den dårlige økonomien. Det er vanskelig å få nye kunder og generere salg når folk og bedrifter ikke bruker penger. 99,9% av landene er i økonomisk krise.

Det er derfor det er så viktig å skille din virksomhet som "annerledes og bedre" så folk / bedrifter gjør en sterk fordel med å handle i fra deg og ikke noen andre.



Innen SEO, kan selskaper outsource sin SEO til billige små outsourcing og freelance markedsplasser der de får lav kvalitet SEO linkbyggingstjenester. Disse små SEO bedriftene bruker blackhat og automatiserte verktøy, men på deres salgssider lover de whitehat SEO. Noen av de små bedriftene som selger SEO pakker ser man ranking i løpet av kort tid, men i det lange løp vil de alle bli straffet av Google.

Mitt råd er: Hvis du vet hvordan SEO fungerer, kan du outsource til frilansere. Hvis du ikke vet noe om SEO, anbefaler jeg på det sterkeste å bruke små SEO bedrifter som har en faktisk adresse og som har resultater å vise frem. Dette er for at du vet hvem du har å gjøre med. Så vet hvor de befinner seg om det skjer noe. Men på freelance markedet, vil disse menneskene bli utestengt eller deres kontoer bli begrenset, så hvis du betaler $450 for en engangs SEO og du får et løfte om rangering på nettstedet ditt i løpet av 2 måneder, så hvilken garanti har du at denne personen er på dette markedet om to måneder?


Skal du bruke større SEO selskaper? Disse type selskaper har flere kunder og anvender automatiserte verktøy akkurat som frilansere på mindre freelance nettsteder. Forskjellen er at de har bedre verktøy for å skjule sine blackhat triks. Prisene er lave og kvaliteten på arbeidet er dårlig. Når kunden slutter å betale, forsvinner også deres rangering. De kjører masseproduserte kampanjer. Hvis du blir outranked eller sandboxet av Google, må du ansette folk som meg til å gjenopprette nettstedet ditt fra Google sin straff. 



Uansett hvilken type virksomhet du er i, er markedsføring avgjørende til å utvide virksomheten din. Pluss, å ha et nettsted og en sosial media tilstedeværelse er avgjørende fоr små bedrifter sin suksess. Et nettsted er kjernen innen markedsføringstiltak og med sosiale medier bygger man troverdighet, genererer lеаdѕ og øker nettstedets rangering.



Mange nyetablerte og mindre bedrifter har et lavt budsjett, men dette bør ikke stoppe dem fra å effektivt markedsføre sine produkter og tjenester gjennom en hjemmeside. Det å investere tid og energi i sosiale medier er avgjørende, men mange nye bedrifter mener at det ikke er nødvendig fоr å få suksess. Sosiale medier er viktig fоr bygningen av  merkebevisstheten. I følge Hubѕроt vil 71% av folket gjøre et kjøp basert på henvisninger i fra sosiale medier.

 

Forbedre arbeidskapitalen


For at en virksomhet skal gå bra, trenger man kapital og riktig ledelse.
I noen tilfeller kan du oppdage at dine salg ikke er som du hadde forventet og inntekten kan være et problemet for å holde bedriften i gang.

 


Bygg gode kunderelasjoner


80% av bedriftens fremtidige inntekter vil komme fra bare 20% av dine eksisterende kunder og aldri undervurdere kraften av dine fornøyde kunder. Fornøyde kunder er absolutt det beste du kan ha og akkurat som i alle typer forhold, er kommunikasjon nøkkelen til suksess. Oppfølging for å sjekke kundetilfredshet er viktig. Det å gi små gratis gaver kan også øke kundetilfredsheten.

#Forretningsstrategi #SEO #seoforbedrift #økonomi #finans #markedsføring #kundeservice #brukerstøtte #facebook #bedrfit #beriftsstrategi #Trondheim #Oslo #Bergen #Kristiansand #Stavanger #Tromsø #Levanger #Steinkjer #Halden 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

Arkiv

Maria Johnsen | SEO | IT i landbruk | Multilingual Digital Marketing | Roses and Chocolates | The Freelancing | seo ekspert | Maria Johnsen | SEO Norway

hits