Maria Johnsen » søkemotoroptimalisering » Markedsføring - SEO eller PPC?

Markedsføring - SEO eller PPC?

Jeg får mange spørsmål fra bedrifter både i Norge og utlandet om søkemotoroptimalisering og markedsføring både lokalt og globalt. Bør du bruke SEO eller PPC når du ikke har nok penger til markedsføring av din hjemmeside? Mange små bedrifter eller enkeltmannsforetak har ikke et stort budsjett og det blir da feil å bruke betal per klikk kampanje på Google Adwords PPC og Bing.

Det finnes bedrifter som ikke ønsker SEO eller reklame. Hva er vitsen å ha en webside på Internett hvis den ikke er synlig online? Mange har en nettbutikk eller hjemmeside for deres bedrift. Noen andre bruker Facebook istedet for å ha sin egen hjemmeside.

 

 

Det er utrolig mange tekniske feil på Facebook som for eksempel at man kan risikere å bli bannet på Facebook på grunn av programmeringsfeil. Problemet med facebook er at hvis en melding går viral, vil Facebook systemet flage den og markere som utrygg.  Dette vil skape forvirring for den som eier siden og hans eller hennes prospekter. Dersom man driver en bedrift eller nettbutikk, bør man ha sin egen hjemmeside. Facebook har ikke en funksjonell og bra brukerstøtte for å rette opp problemet heller. Det er feil å kun satse på markedsføring via Facebook. 

Det er svært viktig å få din hjemmeside på første siden av Google for å generere salg og trafikk. Dette er den beste måten å sikre seg salg fra din side. Man bør ha relevant og innholdrsrikt innholdt på sin side for å få bedre rangering. Dette er hvor SEO handlingen kommer inn i bildet.


De tre viktigste måtene du får maksimal trafikk. For det første må du vite hvilke SEO beregninger som virker, for det andre hvordan de fungerer og for det tredje hvordan du kan bruke dem for ditt bruksområde. Etter å ha fått nok kunnskap om disse tingene, kan du få din hjemmeside blant de tre beste rangeringene. De nåværende nettsteder på de tre beste rangeringene har kunnskap om riktig SEO taktikk, og dermed kan de håndtere disse sidene slik at du kan være blant de tre beste for en jevn periode.

Det er mange faktorer som bør ligge til rette slik at brukerne kommer til din nettside og legger den i deres favorittliste. Du må ha visse kvaliteter på nettstedet ditt slik at søkemotorene holder deg på toppen av sin søkemotor. De viktigste grunnene er fersk innhold, inngående link, anker tekst, ekstern anker tekst, alder på domene, styrken på nettstedet og deres sider sammen med relevansen for temaet deres. En nylig lansert nettside kan ha disse funksjonene, men disse er vanskelige å vedlikeholde på grunn av den store konkurransen som er portrettert i søkemotorene.


I utgangspunktet er det faktorene som bestemmer søkemotoroptimalisering (SEO) standarden, svært viktig er den tilliten domenenavnet har i søkemotorene. Hvis SEO taktikken står opp til forventningene og effektivt kan generere og bygge opp tillit mellom brukerne og søkemotorene, vil rangeringen blant de tre første være konstante. Dette kan gjøres ved å plassere temaet på en slik måte at de produktene og tjenestene som er foreslått i domenenavnet. Dette vil reflektere innholdet på hele nettstedet. Man må sørge for at publikum så vel som søkemotorene ikke blir lurt på noen måte, dette er noe som ville føre til eksklusjon eller fullstendig forbud fra den gode gamle søkemotorene.


Hvis innholdet og tjenestene er virkelig berømt slik at de får riktig og positive tilbakemeldinger fra brukere i enorme antall, vil rangeringen på førstesiden definitivt bli svært høy. Søkemotorene skal være trygg på at nettstedet ditt alltid er oppdatert med dagens hendelser og det gir en kontinuerlig kilde til kunnskap, underholdning og kundetilfredshet. Dette viser effektivt betydning av de grunnleggende domenenavnet i tillegg til generisk tillit.

 

#søkemotoroptimalisering  #markedsføring #betalperklikk #bedrift #forretning #Trondheim #Oslo #Bergen #Stavanger #Tromsø 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

Arkiv

Maria Johnsen | SEO | IT i landbruk | Multilingual Digital Marketing | Roses and Chocolates | The Freelancing | seo ekspert | Maria Johnsen | SEO Norway

hits