Maria Johnsen » bedrift » Arbeid med kunder i digital markedsføring

Arbeid med kunder i digital markedsføring

Mange har en nettbutikk i disse dagene. Noen jobber fulltid og noen kjører sin nettbutikk som en hobby og tjener litt penger. For å være synlig på nett og skape konverteringer kreves det mye arbeid og når en bedriftseier klarer å få flere kunder, da skal man arbeide med de for å beholde en vellykkede kundebase.



Gode markedsførere og selgere trives med å få tilbakemeldinger fra fornøyde kunder. Du kan ikke bare ha en fornøyd kunde, men muligheten til å få mange fornøyde kunder.



Her er noen ting du bør huske på når du arbeider med kunder:

Hold dine løfter. Hvis du forteller din kunde at du vil gi æ, å, ø så må du levere æ, å, ø. Leverer du mindre enn det du lover, gjør det deg til en av alle andre der ute i markedet: en løgner i kundenes øyne!



Din intensjon er å gi kundene det produktet eller tjenesten som planlagt, men er du fristet til å gi dem en kortest mulig behandlingstid bare å få et salg? Ikke gjør det! I stedet må du sette av litt tid slik at du kan gjøre en god jobb og gjør  noe med problemer som kan oppstå i løpet av prosjektet.



Smarte bedriftseiere har en veldig god plan over når en jobb skal være ferdig, men de legger til litt ekstra tid uansett. La oss si et prosjekt tar 10 dager å gjøre. Fortell kunden at du vil ha det ferdig i løpet av 15 dager. Når du leverer tidligere enn planlagt, så vil du bli en helt.



Lever sent og du vil ikke bli tatt seriøst. Du må også komme opp med dårlige unnskyldninger for hvorfor du ikke klarer å levere innen tidsfristen. I outsourcing verden noen nystartet  frilansere som jobber med SEO og/ eller webutvikling har slike problemer. 

De sender forespørsel om sine produkter  og tjenester via email markedsføring og  sosiale medier og når de får inn prosjektet, da begynner de å komme med unnskyldninger.



Så, hva gjør du med de kundene som har en "Jeg vil ha det gjort i går" mentalitet? Understrek kvalitet! I stedet for å feilaktig love at du kan få jobben gjort i løpet av en utrolig kort tidsperiode, gi dem en realistisk tidsramme og nevn at dette er tiden for å få jobben gjort riktig.

Husk! En fornøyd kunde er en glad kunde, og det vil koste deg mindre i det lange løp.En glad kunde vil også referrere deg til de andre prospekter.



Dette vil hjelpe små bedriftseiere  til å spare penger på reklame. Oppretthold tidsfrist hver gang og du har en kunde som er veldig fornøyd med dine tjenester og de vil anbefale deg til sine venner og de andre som er på jakt etter en kvalitet arbeid med god kundeservice. Du vil spare penger, tid, og forvirring. Dette er noe du vil tjene umåtelig på over det lange løp.

 

#digitalmarkedsføring  #kundeservice  #salg #markedsføring  #bedrift  #nettbutikk  #trondheim  #oslo #bergen #Tromsø  #Steinkjer  #Orkanger #Kristiansand #Stavanger

3

Isabella

18.11.2015 kl.11:11

Gode tips !!

Maria Johnsen

18.11.2015 kl.11:16

Isabella: Takk!

Morten

22.11.2015 kl.09:06

Gode råd for de som ønsker å starte ny bedrift.

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

Arkiv

Maria Johnsen | SEO | IT i landbruk | Multilingual Digital Marketing | Roses and Chocolates | The Freelancing | seo ekspert | Maria Johnsen | SEO Norway

hits