Maria Johnsen » søkemotoroptimalisering » Søkemotoroptimalisering SEO for din nettbutikk

Søkemotoroptimalisering SEO for din nettbutikk

Det er mange tips om søkemotoroptimalisering på Internett, men vil alle fungere? Før å svare på spørsmålet, la oss se hva søkemotoroptimalisering er. 

Søkemotoroptimalisering består av en del prosesser som får et nøkkelord eller frase opp på organisk søk. Hver søkemotor har sin egen algoritme for søkbarhet av et ord eller frase. Hos Google sin søkemotor finnes det mer enn 300 diverse signaler for å få et ord til å vises på deres søkemotor. Hos Yandex sin søkemotor finnes det 800 signaler.

For mer enn et tiår har Google vært den klare vinneren av søkemotorer, men nå arbeider mindre populære søkemotorer som Yahoo og Bing med å forbedre sin organisk søketrafikk.


 

Den enkleste og mest logiske måten med å avgjøre om andre søkemotorer enn Google er verdt å vurdere, er å se på hvert enkelt foretak sin markedsandel. Google var ansvarlig for 67,5 prosent av alle søk. Bing genererer 18,6 prosent og Yahoo genererer 10,1 prosent. Google er fortsatt en klar vinner, men tallene tyder på at Bing og Yahoo er potensielt mer formidable enn hva folk flest tror. Til sammen er Bing og Yahoo ansvarlig for 28.7 prosent av alle søk. Det er nesten en tredjedel av all trafikk.

Nettleser

Hvilken nettleser bruker du akkurat nå? Sjansen for at du bruker Firefox, Chrome, IE, Safari eller noen andre avanserte tredjeparts nettleser er ikke stor. ikke mange med teknisk kompetanse eller ferdighet innen Internettsurfing bruker Internett Explorer lenger. Det er gjenstand for latterlig dårlig design, mangel på funksjonalitet, sakte fart og generell irritasjon. Men likevel, er det mange som fortsatt bruker Internet Explorer, mest fordi det er en standard nettleser fra Microsoft sine produkter.

 

Algoritmens krig

Hvis du er interessert i å få rangering på Bing og Yahoo, er det viktig å forstå hvordan disse søkemotorene avviker fra Google. Som Google holder Bing detaljene for sin avanserte søkemotor algoritme hemmelig og dette med god grunn. Slipper detaljene til denne koden ut, kan dette føre til at flere folk utnytter systemet, noe som resulterer i dårligere søkeresultater og en verre web opplevelse for alle involverte.

 

Likevel så er det mye vi vet om Bing sin algoritme. For det meste er kriteriene for Bing og Google den samme. Begge favoriserer regelmessig mengder relevant innhold av høy kvalitet. Et høyt antall naturlige tilbakelenker som peker tilbake til kjerneområdet og et nettsted som er dyktig og verdifull for brukerne. Likevel er det den nøyaktige prosessen som beregner rangering basert på disse faktorene som er annerledes enn den Google bruker. Dette er tydelig for enhver som utfører et identisk søk på begge steder.

Bing gir en høyere vekt på lokale data, for eksempel informasjon i lokale kataloger. Men det ser ut til at Google samsvarer denne vektleggingen, spesielt med sin oppdatering. Google gjør også noen naturlige favoriseringer mot sine egne produkter, leverandører, kunder, produkter og tjenester. For eksempel så lønner deg seg for bedrifter og ha en Google + konto.

Hvis du prøver å rangere for Bing og Yahoo, er det best å opprettholde en lignende strategi. Skriv godt innhold og bygg relevante lenker slik at du tiltrekker deg flere folk til webområdet ditt. Hvis du vil ha litt ekstra omtale, sørg for å bruke ekstra tid på din lokale profil og oppmuntre brukere til å vurdere virksomheten din.

SEO taktikk som fungerer

I vårt seo samfunn produserer vi innhold på forskjellige språk for å øke synligheten. SEO er ikke død. De strategiene som fungerte før fungerer ikke nå lenger.
Her er de viktigste strategiene du kan bruke for e-handel og nettsteder:

  • Sosiale medier: Bruk Facebook, Google+, instagram, piterest, twitter og stumbleupon.
  •  Dofollow eller nofollow? Mange er forvirret over det faktum som gjør disse lik. Basert på mine  undersøkelser og testing så har begge disse betydning. Hvis dofollow bærer 100% vekt, vil nofollow bære 50% i det lange løp.
  • Linkbygningen: bygge høy PR tilbakelinker.

Hvorfor slutter noen mennesker å bygge linker? Fordi de gir opp tidlig i deres SEO lenkebygging. Du bør gjøre det sakte og du vil ikke se store forandringer de første 6 månedene dersom du bruker etiske metoder.

  •  Sosiale medier
  •  Video rangering
  •  Drop-feed
  • Deep feed
  •  Bokmerking
  • og mye mer.

Dette er strategier som fungerer, men du må bruke riktig taktikk for å få dem til å fungere. Bare bokmerking, linkbygning eller det å holde seg til bare en strategi vil ikke fungere.

Kan du stole på seo programvarer?

Hvis du har penger til å betale flere tusen kroner i året for å gjøre de rikere, så kan du godt gjøre det med dine penger. Men her er virkeligheten. Du trenger å gjøre enkelte beregninger og riktige strategier for å holde dine søkeord og fraser oppdatert og holde et øye med konkurrentene. De fleste av disse programvarene vil ikke fortelle deg de riktige fakta. Ikke bli lurt av forskjellige programvarer som ligger ute på internett. Skal du få se hvordan din hjemmeside fungerer, bruk webmaster verktøyet på søkemotorer som Google.

Skal du kjøpe disse programvarene for din hjemmeside?

Disse SEO verktøyene får sin data fra Google, Yahoo og Bing. Det er best å bruke Google webmaster verktøy  som er gratis istedet for dem. Hvis du ønsker å bygge tilbakelinker, så ikke stol på disse programvarene. Hvorfor ikke? Fordi mange webmastere blokkerer roboter og crawler til disse seo software under ( .htaccess ) filen på sine domener. Derfor vil ikke disse SEO verktøyene gi deg ekte dokumentert på tilbakekoblingene til din konkurrent. Hvis du ønsker å se resultater på domenet, kan du bruke Google webmaster verktøy. Kun webmaster verktøyet sier sannheten av tilbakelenker av ditt domene. Men dette vektøyet kan svikte noen ganger på grunn av teknisk feil, men stort sett av tiden så viser det reelle data om websiden.

Hvor får kjente bloggere sine tilbakekoblinger i fra?

De får sine tilbakelinker via plugins og addons som de sprer på internett og folk bruker. Fordi de ligger gratis på nett under wordpress eller de andre nedlastingsportaler. For eksempel WordPress SEO plugin og WordPress SEO  Yoast er noen av dem. Hvis du installerer dette plugin på hjemmesiden eller bloggen din, vil deres koblinger legges til. Det er årsaken at de har fått topprangering på Google. Hvis du har installert SEO  Yoast  plugin under din wordpress, vil du se eksterne lenker der. Bare høyreklikk på din kildekode og du vil se at de linkene er der sammen med seobook og de andre. Tenk deg hvor mange mennesker som laster ned disse plugins. De bruker også Wikipedia for å putte sine lenker der. Dette heter «link injection» på engelsk. Disse nettstedene bruker link injeksjon taktikk. Vet Google dette? Ja. Har Google gjort noe med det? Nei. Hvorfor ikke? Fordi disse nettstedene sprer ordet for Google. Hvem ellers skal gjøre dette for Google? De har kontrakt med Google eller er gratis kanaler til Google. Slike websider finnes det mange av. Det er en metode som Google brukte og bruker for sin merkevarebygging, salg og rangering av sin søkemotor. En strategi som gjorde Google til en av de mest brukte søkemotorer på internett.

Den andre metode er å bruke gjesteblogger, nettportaler og sosiale medier.

De har to typer medlemmer:

  •  Bedrifter som ikke er helt kjent med SEO
  •  Amatør SEO frilansere og nybegynnere som vil bruke disse bloggene til å gjøre seg kjent i SEO samfunnet. Noen av de gjemmer seg bak search engine land, Moz.com, osv for at de andre ser at de er der.

Hvorfor stoler folk på dem? Fordi det er praktisk for folk til å klikke på det første resultatet og lese artiklene på blogger. SEO eksperter bruker egne private kanaler. Jeg snakker ikke da om black hat seo forum. Vi har vårt eget nettverk hvor ingen av disse menneskene har tilgang til. Vi bruker vanligvis videokonferanse for å oppdatere oss om de nyeste strategiene.

Flerspråklig SEO 

I denne artikkelen vil vi lære deg om hva som fungerer i flerspråklig seo.

Hvis du har en e-handel, bør du lese dette:

  •  Gjør global søkemotoroptimalisering.
  •  Kjøp domener i ulike TLD, hvis du ikke har penger, bruk subdomener og oversett sidene riktig. Sørg for at sidene er unike og optimalisert.
  • Sende de inn til lokale kataloger, bokmerker og blogger
  •  Sosiale medier
  •  Lokale søkemotorer
  • Blogger på lokalt språk
  • Videoer på lokalt språk
  • Sosiale medier på lokalt språk

Hvis du følger mine tips, vil du øke rangeringen på din nettside som vil gi bedre synlighet  og mer trafikk.

Dette er det grunnleggende, men det er mye mer taktikk som jeg vil diskutere i senere artikler.

Anbefalte SEO for bedrift og nettbutikktjenester: 
 

Billig SEO

Golden Way Media 

SEO Norway 

 

#SEO    #søkemotoroptimalisering  #nettbutikk  #markedsføringfornettbutikk   #sosialmedia #seoiNorge #Google  #salg #topprangering 

#Oslo   #Trondheim  #bergen   #Tromsø   #kristiansand  #SEONorge #SEONorway  #SEOforbedrift  #øksalg  #salg #seoiNorge #SEOTrondheim #SEOOslo

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

Arkiv

Maria Johnsen | SEO | IT i landbruk | Multilingual Digital Marketing | Roses and Chocolates | The Freelancing | seo ekspert | Maria Johnsen | SEO Norway

hits